معاون وزیر ارشاد:گردش مالی نوشابه در كشور سه برابر كتاب است
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، 'بهمن دری' شامگاه پنجشنبه در نشست خبری هفتمین نمایشگاه كتاب اصفهان با اذعان به اینكه كتاب جایگاهی در سبد خانوارهای ایرانی ندارد، افزود: لذت مطالعه برای افراد عادی ثابت نشده و تا زمانی كه این اتفاق رخ ندهد، حتی اگر كتاب به صورت مجانی در اختیار آنها قرار گیرد، خوانده نمی شود.

به گفته وی، ساختار كتاب ها باید جذاب شود و نویسندگان كتاب هایی را به نگارش درآورند كه خلاء آن در جامعه احساس می شود.

وی خاطرنشان كرد: ناشرین ما در بخش تبلیغات بویژه تبلیغات محیطی بسیار ضعیف هستند و تنها از رسانه ملی توقع دارند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینكه اگر پدر و مادری كتابخوان نباشد،كودك آنها نیز به مطالعه رغبتی نخواهند داشت، افزود: اگر میزان كتابخوانی افراد زیاد شود، بزهكاری جامعه كاهش می یابد.

دری گفت: برگزاری نمایشگاه های كتاب، عدالت را در بخش توزیع برقرار می كند و به سبب این كه توزیع، حلقه مفقوده چرخه فروش كتاب است، در تقویت این كالای فرهنگی بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی گفت: نمایشگاه های كتاب به احتمال زیاد از سال آینده منطقه ای خواهد شد بدین معنا كه چندین استان برپایی نمایشگاه كتاب در یك حوزه را برعهده خواهند گرفت .

این مقام مسئول با اعلام اینكه چاپ و نشر كتاب های مذهبی در 11 ماهه سالجاری 20 درصد افزایش داشته است، گفت: در حوزه فرهنگ و هنر نیز با 11 درصد رشد و در دیگر حوزه ها به جز بخش كتب كمك آموزشی با هشت تا 20 درصد افزایش مواجه بوده ایم.

وی همچنین از معرفی 10 عنوان كتاب توسط وزارت ارشاد برای مسابقات كتابخوانی سازمان ها و نهادهای مختلف خبر داد و گفت: از این طریق میزان تیراژ این 10 عنوان را هفت برابر كرده ایم كه باید اقدامات گسترده تر و مشابهی توسط دیگر سازمان ها و دستگاه های كشور صورت گیرد تا رونقی در این بخش ایجاد شود.

هفتمین نمایشگاه بزرگ كتاب اصفهان با هدف ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی و حمایت از تولیدكنندگان و خریداران آثار فرهنگی و هنری با حضور 600 ناشر از سراسر كشور تا 17 اسفند برای علاقه مندان به كتاب و كتابخوانی برپاست.

7143/1042





:: برچسب‌ها: ایتالیا , آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: